Mirjam van den Broeke heeft een behoorlijke staat van dienst in de media. Ze werkte van 2004 tot 2016 als redacteur respectievelijk hoofdredacteur bij het zakenblad Quote. Daar leerde ze alle ins en outs van de wereld van de ondernemer kennen. Haar specialismen: vastgoed, b2b en lifestyle. Na haar jaren bij Quote besloot zij pro te worden op het gebied van online en social media. Ze werd onder meer chef van de website van Harper's Bazaar. In 2018 besloot zij haar eigen contentbureau op te richten: Content Captain.
Dankzij haar 12 jaar bij Quote en haar brede ervaring aan de verslaggevende zijde, weet Mirjam uit eigen ervaring welke aanpak wél en welke niet werkt in (online) content. Haar werkwijze is dan ook anders dan die van veel gevestigde contentbureaus: persoonlijk en betrokken maar tegelijk strategisch en doelmatig. Mirjams missie: jóuw verhalen boven tafel krijgen en in pakkende content vatten, zonder daar te ingewikkeld over te doen.
Mirjam heeft iets met taal, maar niets met jargon. Haar lievelingswoord is 'konkelfoezen' en als ze zomaar een vliegticket mag uitkiezen dan vliegt ze zéker naar Tulum, Mexico, waar de stranden zo wit zijn dat jij bij aankomst al gebronsd lijkt. Helaas doet zich de situatie van vrij vliegen in haar leven niet bijzonder vaak voor, maar in de Nederlandse bossen voelt ze zich gelukkig ook opperbest. Verder heeft ze een racelicentie, alle zwemdiploma's en een duikbrevet, en schreef ze met Femmetje de Wind drie boeken over relaties. Ze verhuisde van Amsterdam naar Ellecom, komt uit Rotterdam en wil haar bedrijf ooit uitbreiden naar New York. Maar Biggekerke is ook prima.
Foto: Oof Verschuren
Content Captain maakt gebruik van cookies. Ja, daar is ze zelf ook verbaasd over, want wat mot ze ermee? Anyway. Als je het gebruik van cookies accepteert, worden je gegevens gecombineerd met de gegevens van alle andere gebruikers. Alles op 1,5 meter afstand, dat spreekt voor zich.